- Teacher: Tamar Paichadze
- Teacher: სოფიკო ძნელაძე
- Course creator: Tamar Paichadze
- Teacher: სოფიკო ძნელაძე
- Course creator: Tamar Paichadze
- Teacher: სოფიკო ძნელაძე
სალექციო კურსის მიზანია, შეასწავლოს სტუდენტებს ლიტერატურა, როგორც კულტურათა კომუნიკაციის უმნიშვნელოვანესი ფორმა, ასევე სხვადასხვა კულტურების წარმომადგენლების კავშირი და ურთიერთობა ლიტერატურულ სარბიელზე, ამ ურთიერთობების თავისებურებანი, ლიტერატურის ურთიერთმიმართებები ხელოვნების სხვა დარგებთან და
სულიერი კულტურის სხვა სფეროებთან (მეცნიერებასთან, პოლიტიკასთან, რელიგიასთან).
სალექციო კურსმა უნდა შეასწავლოს სტუდენტებს მემკვიდრეობითობის, ტრადიციისა და ნოვატორობის, აკულტურაციის, ასიმილაციისა და ტრანსკულტურაციის, კოლონიალიზმისა და პოსტკოლონიალიზმის ძირითადი საკითხები ლიტერატურასთან, ინტერდისციპლინურ და ინტერტექსტუალურ კონტექსტთან მიმართებით.
სასწავლო კურსის მიზანია, სტუდენტს შეასწავლოს შედარებითი ლიტერატურათმცოდნეობის თეორიული საფუძვლები, ძირითადი თეორიები და პრინციპები, რათა მან გააცნობიეროს შედარებითი ლიტერატურათმცოდნეობის კომპლექსური საკითხები. შეძლოს ლიტერატურული ტექსტების მიმართებების გარკვევა სინქრონულ და დიაქრონულ ჭრილში, მათი თემატური მიმართებების დადგენა, იცოდეს ლიტერატურულ ურთიერთობათა ძირითადი ფორმები.
სასწავლო კურსის მიზანია, სტუდენტს შეასწავლოს რიტორიკის ძირითადი საკითხები: მეტყველების ლოგიკური ორგანიზება, დიალოგური მეტყველების თავისებურებები, მეტყველების ტექნიკა და კულტურა. გამოუმუშაოს სტუდენტს საჯარო გამოსვლისა და სწორად მეტყველების უნარ-ჩვევები, დაგროვებული ცოდნის პრაგმატიზაციისა და აქტუალიზაციის უნარები.
- Teacher: ხვთისო მამისიმედიშვილი
კურსის მიზანია სტუდენტებს გააცნოს თანამედროვე ქართული ენის ლექსიკის შდგენილობისა და ისტორიის საკითხები; ლექსიკოლოგიის ძირითადი ცნებები; ქართული ლექსიკის მიმართება სიტყვის ბგერადობასა და აგებულებასთან; ქართული ლექსიკის მიმართება სიტყვის მნიშვნელობასა და ენობრივ კოლექტივთან. კურსის მიზანია ასევე სტუდენტებს გააცნოს საკუთარი და შეთვისებული ლექსიკა ქართულში. სტუდენტებს გამოუმუშაოს ლექსიკოგრაფიული უნარ-ჩვევები, გააცნოს და გაააზრებინოს სხვადასხვა სახის ლექსიკონების შედგენის პრინციპები.
- Teacher: ქეთევან მარგიანი
ქართული დიალექტოლოგიის კურსის მიზნებს წარმოადგენს ზოგადი დიალექტოლოგიის პრობლემებისა და ქართული ენის დიალექტების სისტემური (ფონეტიკური, მორფოლოგიური და ლექსიკური) აღწერა; ქართული დიალექტების მიმართების გარკვევა სალიტერატურო ენასთან; დიალექტური მოვლენების ანალიზის საფუძველზე ქართულის მონათესავე და არამონათესავე ენებთან ურთიერთობის ზოგიერთი საკითხის გარკვევა.
- Teacher: რუსუდან ზექალაშვილი
- Teacher: მაკა ელბაქიძე
აღნიშნული კურსი გათვალისწინებულია ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტის ქართული ლიტერატურის ისტორიის მიმართულების მაგისტრანტთათვის.
- Teacher: ნესტან სულავა
კურსის ძირითადი მიზანია ენისა და კულტურის, ენისა და ეთნოსის, ენისა და ხალხის მენტალიტეტის ურთიერთმიმართების საკითხთა შესწავლა. აღნიშნული კურსით სტუდენტები ჩასწვდებიან ენის სემანტიკურ სიღრმეებს, აღმოაჩენენ ენაში შენახულ კულტურას, შეისწავლიან ენობრივ ერთეულთა ეროვნულ-კულტურულ თავისებურებებს, გაეცნობიან იმ კოგნიტიურ მექანიზმებს, რომელთა საშუალებითაც სამყაროს ეროვნულ-ენობრივი სურათები აიგება.
- Teacher: სალომე ომიაძე
კურსი განკუთვნილია ბაკალავრიატის სტუდენტებისთვის და მოიცავს ქართული ენის პრაქტიკული სტილისტიკისა და ნორმალიზაციის მნიშვნელოვან საკითხებს. სტუდენტი გაეცნობა ფუნქციურ სტილთა ენობრივ მახასიათებლებს, ლექსიკურ სტილისტიკასა და მხატვრულ საშუალებებს, მართლწერის წესებს, რაც ხელს შეუწყობს მართებულად წერისა და სწორმეტყველების უნარ-ჩვევების გამომუშავებას; პრაქტიკული დავალებებისა და ტესტების დახმარებით სტუდენტი მიეჩვევა აზრის სწორად ჩამოყალიბებას (ზეპირად ან წერილობით), შეძლებს ტექსტების რედაქტირებასა და სტილისტურად დახვეწას.
- Teacher: რუსუდან ზექალაშვილი
ქართული მწერლობა შუასაუკუნეების აზროვნების
კონტექსტში არის სალექციო კურსი, რომელიც აცნობს
სტუდენტობას ძველი საქართველოს ლიტერატურული
პროცესის მიმართებას ევროპული ქრისტიანული
აზროვნების პროცესთან. Kკურსი არის გადამუშავება
ჩვენს უნივერსიტეტში უკვე წლების მანძილზე
დამკვიდრებული კურსისა: ქართულ-ბიზანტიური
ლიტერატურული ურთიერთობანი. ბიზანტიის სახით
საქართველო უკავშირდებოდა ევროპული
ქრისტიანული აზროვნების მაგისტრალურ ხაზს.
ამდენად, ამ ლიტერატურული ურთიერთობების
შესწავლა წარმოაჩენს ქართული ლიტერატურული და,
საზოგადოდ, თეოლოგიურ-ფილოსოფიური და
საზოგადოებრივი აზროვნების ადგილს შუა
საუკუნეების ევროპული აზროვნების კონტექსტში.
სასწავლო კურსის მიზანია გამოიკვეთოს: 1. როგორ
ყალიბდება შუა საუკუნეებში ქართული
ლიტერატურულ-საზოგადოებრივი აზრი ბერძნულ-
ბიზანტიურის გზით და მასთან მიმართებაში; 2. რა
წვლილი შეაქვს ქართულ სამყაროს ბიზანტიური და
ამდენად შუა საუკუნეების ევროპული ლიტერატურულ-
ფილოსოფიური აზროვნების პროცესში; 3. რა
მნიშვნელობა აქვს ძველ ქართულ ლიტერატურულ
მემკვიდრეობას ბიზანტიური ლიტერატურის
შესწავლისათვის თანამედროვე
ლიტერატურათმცოდნეობის დონეზე. სასწავლო კურსი
მიზნად ისახავს, სტუდენტს შეასწავლოს
ქართველოლოგიის, ბიზანტინისტიკის და, საზოგადოდ,
მედიევისტიკის ურთიერთშემხვედრი ფილოლოგიური
მეცნიერების ძირითადი პრობლემები; მედიევისტიკაში
ფილოლოგიურ-ისტორიული პრობლემების კვლევის
თანამედროვე მეთოდოლოგია.
- Teacher: ელგუჯა ხინთიბიძე
სასწავლო კურსი აწვდის სტუდენტებს პროფესიულ ცოდნას ქართული კულტურის და ლიტერატურულ-ფილოსოფიური აზროვნების ყველაზე მაღალი გამოვლინების - ვეფხისტყაოსნის შესახებ და ამზადებს ჩვენი ცივილიზაციის შემოქმედებითი აზროვნების ამ შედევრთან დაკავშირებული ფილოლოგიური, ფილოსოფიური და თეოლოგიური პრობლემატიკის თეორიული ასპექტის ასათვისებლად; რითაც ააქტიურებს სტუდენტის ფილოლოგიური ხასიათის კვლევის უნარს. ამასთან ერთად სასწავლო კურსის ერთი ძირითადი მიზანია რუსთველის მიერ ქართულ აზროვნებაში შემოტანილი ზოგადსაკაცობრიო პრობლემატიკის ინტერპრეტირება ჩვენი ცივილიზაციის სამი უმთავრესი ეტაპის - ანტიკური, შუასაუკუნეების და რენესანსული კულტურების უმთავრესი სააზროვნო საკითხების კონტექსტში და ამგვარი ფილოლოგიური კვლევა-ძიების ელემენტების ათვისების გზით სტუდენტის მომზადება შემდგომი მაღალი ფილოლოგიური კვლევითი ხასიათის პროგრამებისათვის.
- Teacher: ელგუჯა ხინთიბიძე
- Teacher: მაია ლომია
ქართული ზმნის სტრუქტურა, კონსტრუქცია.
პროფ. დ. მელიქიშვილი
დოქტორანტი: ნ. ფუტკარაძე
აღნიშნული კურსი გათვალისწინებულია თსუ ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტის ფილოლოგიის მიმართულების ბაკალავრიატის კურსის სტუდენტებისათვის არჩევით საგნად. კურსის მოსმენისა და პრაქტიკული მეცადინეობის შედეგად სტუდენტები კარგად გაერკვევიან ქართული ზმნის სტრუქტურებსა და კონსტრუქციებში, გამოუმუშავდებათ ლოგიკური მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარი.
- Course creator: ნათია ფუტკარაძე
- Teacher: Damana Melikishvili
- Teacher: ლევან ბებურიშვილი
კურსის მიზანია, სტუდენტს გაუღვივოს ინტერესი ფილოლოგიური კვლევებისადმი, გააცნოს ფილოლოგიის ერთ-ერთი დისციპლინის – ტექსტოლოგიის ისტორია, მისი ძირითადი ცნებები და მეთოდები. ამასთან ერთად, მისცეს მას გამოუცემელ და გამოცემულ ტექსტებზე მუშაობის პრაქტიკული გამოცდილება. კურსის მიზანია, ჩამოაყალიბოს პროფესიონალი მკითხველი და წიგნის მომხმარებელი, საფუძველი ჩაუყაროს ტექსტის პროფესიონალი დამდგენ-გამომცემლის, ფილოლოგ-ტექსტოლოგის მომზადებას.
- კურსის შექმნელი: ანა ხარანაული