კვირეული მონახაზი
-
გაცნობა, კურსის შინაარსის წარდგენა სტუდენტებისათვის, კურსის აღწერა.
სილაბუსის გაცნობა.
შესავალი ბილინგვიზმსა და ბილინგვურ განათლებაში.
-
ბილინგვიზმის დეფინიციები და განხვავებული ინტერპრეტაციები, ბილინგვიზმის გაზომვა.
-
ბილინგვიზმის დეფინიციები: მითები და სინამდვილე
-
ბილინგვიზმის ადრეული განვითარება
-
ბილინგვიზმის გვიანი განვითარება
-
ბილინგვიზმი და შემეცნება
-
- შეარჩიეთ ბილინგვალი სტუდენტი ან მასწავლებელი.
- ისაუბრეთ მასთან, გაარკვიეთ, თუ რას ფიქრობს ბილინგვიზმისა და აზროვნების შესახებ.
- როგორ ფიქრობენ, ბილინგვიზმი ანიჭებს მათ რაიმე უპირატესობას თუ პირიქით?
- შეაგროვეთ მათგან ამის დამადასტურებელი მაგალითები;
-
ბილინგვიზმის კოგნიტური თეორიები და საკლასო პრაქტიკა.
-
ბილინგვური განათლების პროგრამები და მოდელები.
-
ბილინგვური განათლების ეფექტურობის განმსაზღვრელი ფაქტორები.
-
ბილინგვური განათლების ეფექტურობა; ბილინგვალი მოსწავლეებისათვის ეფექტური სკოლები და კლასები
-
-
ბილინგვური/მულტილინგვური განათლების პოლიტიკა/საქართველოს კონტექსტი.
-
"მულტილინგვური/ბილინგვური განათლების პოლიტიკა საქართველოში", ავტორი: შალვა ტაბატაძე
-
"ბილინგვური განათლების პროგრამები საქართველოში, რა არჩევანი აქვთ არაქართულენოვან სკოლებს", ავტორი: შალვა ტაბატაძე
-
"საქართველოში უმცირესობათა განათლების რეფორმა, ადგილობრივი ინიციატივებიდან სახელმწიფოს მიერ დაგეგმილ უმცირესობათა განათლების რეფორმამდე"; ავტორი: ლიგიტა გრიგულე
-
"ეროვნულ უმცირესობათა ინტეგრაცია მულტულინგვური განათლების საშუალებით", ავტორი: რუსუდან ჭანტურია
-
ეროვნულ უმცირესობათა ინტეგრაცია მულტილინგვური განათლების საშუალებით
განათლების პოლიტიკის დოკუმენტი
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
-
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის ბრძანება, 2010
-
"ბილინგვური განათლების პროგრამების ეფექტურობის განმსაზღვრელი ფაქტორები", შალვა ტაბატაძე
-
-
შერჩეული სტატია ან ინფორმაცია/სტატიის განხილვა
სტუდენტებმა უნდა მოიძიონ მათი აზრით საინტერესო სტატია, ინფორმაცია მულტიკულტურული/ინტერკულტურული განათლებისა და კომუნიკაციის სფეროდან, მოახდინონ ამ სტატიის განხილვა. სტუდენტის განხილვა უნდა შედგებოდეს სამი ძირითადი ნაწილისაგან:
1. შესავალი (მოკლედ იმ საკითხის შესახებ, რა თემაც აირჩია. რატომაა ეს საკითხი მნიშვნელოვანი და აქტუალური? ვის სტატიას განიხილავს და რატომ შეარჩია კონკრეტულად ეს სტატია/ საკითხი)
2. ძირითადი ნაწილი (მოიცავს ძირითად, მნიშვნელოვან საკითხებს, რომელიც განხილულია სტატიაში, სტუდენტი მსჯელობს ამ საკითხების შესახებ, გამოთქვამს საკუთარ აზრს, ავლებს პარალელებს, მოჰყავს არგუმენტირებული საწინააღმდეგო ან თანხმობის გამოხატველი შეხედულებები).
3. დასკვნა (ამ ნაწილში სტუდენტი აჯამებს სტატიაში განხილულ საკითხის მნიშვნელობას ძალიან მოკლედ, აფიქსირებს საკითხთან დაკავსირებით საკუთარ აზრს/ შეხედულებას არგუმენტირებულად).
-
სტატიის შეფასების კრიტერიუმები:
წარმოდგენილი სტატია სრულად პასუხობს კურსის საკითხებს, , დავალება წარმოდგენილია სილაბუსით განსაზღვრულ დროს, სტუდენტი სტატიიდან ან ინფორმაციიდან სწორად გამოყოფს განსახილველ საკითხებს, კლასში დისკუსია მიმდინარეობს გამართულად, პრეზენტაცია და ჯგუფის მართვა არის ეფექტური - 10 ქულა;
- წარმოდგენილი სტატია სრულად პასუხობს კურსის საკითხებს, , დავალება წარმოდგენილია სილაბუსით განსაზღვრულ დროს, სტუდენტი სტატიიდან ან ინფორმაციიდან მეტ-ნაკლებად სწორად გამოყოფს განსახილველ საკითხებს, კლასში დისკუსია მიმდინარეობს ოდნავი ხარვეზებით, პრეზენტაცია და ჯგუფის მართვა საჭიროებს დახვეწას- 5-9 ქულა;
- წარმოდგენილი სტატია სრულად ვერ პასუხობს კურსის საკითხებს, , დავალება წარმოდგენილია სილაბუსით განსაზღვრულ დროს, სტუდენტი სტატიიდან ან ინფორმაციიდან სწორად ვერ გამოყოფს განსახილველ საკითხებს, კლასში დისკუსია მიმდინარეობს ხარვეზებით, პრეზენტაცია და ჯგუფის მართვა არაეფექტური და ქაოსურია - 1-4 ქულა;
- სტატია არ არის წარმოდგენილი - 0 ქულა.
-
-
ენა და ინტერკულტურული განათლება/ენობრივი პოლიტიკა და საქართველოს განათლების სისტემა;
არაქართულენოვანი სკოლები და განათლების რეფორმა საქართველოში.
-
განათლების რეფორმა და არაქართულენოვანი სკოლები, პოლიტიკის ანგარიში, 2009
-
შალვა ტაბატაძე, კახა გაბუნია, მარიკა ოძელი- რეკომენდაციები ენობრივი უმცირესობათა დაცვის მიმართულებით ენობრივი პოლიტიკის შემუშავებისთვის, გამომცემლობა “საიმედო”, 2008;
-
ინტერკულტურული განათლების პრაქტიკული გზამკვლევი მასწავლებლებისათვის. გვერდები 123-143
-
ქვიზი - საქართველოს განათლების სისტემა და არაქართულენოვანი სკოლები.
-
-
ბილინგვიზმი და ბილინგვური განათლება როგორც პრობლემა, უფლება და რესურსი.
-
ბილინგვიზმი და ბილინგვური განათლება როგორც პრობლემა, უფლება და რესურსი.
-
-
ბილინგვიზმი და ბილინგვური განათლება, იდეოლოგია, იდენტობა, უფლებებისა და შესაძლებლობების გაფართოება.
-
ბილინგვიზმი და ბილინგვური განათლება: იდეოლოგია, იდენტობა და შესაძლებლობებისა და უფლებების გაფართოება
-
ბილინგვური განათლება თანამედროვე გლობალურ მსოფლიოში.
-
ბილინგვიზმი თანამედროვე მსოფლიოში
-
-
ბილინგვალთა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროებები და შეფასება.
-
-
- საბოლოო პროექტი ჯგუფიდან უნდა აიტვირთოს ერთი მონაწილის მიერ;
- საბოლოო პროექტში მითითებული უნდა იყოს ჯგუფის ყველა მონაწილის სახელი და გვარი;
- დავალების შესაბამის ველში ატვირთული უნდა იყოს საბოლოო პროექტის სრული (ვორდის ან პდფ-ფაილი) ვერსია.
- ყურადღება მიექცევა პლაგიატის პროცენტულ მაჩვენებელს.
-